Rauwkost

Quick Fix of langdurig resultaat?

Blog door Vivianne

Summerproof in 4 weken! Strak in het pak in 6 weken! En meer van dergelijke kreten worden vaak gebruikt om een bedrijf te promoten. 3-5x per week sporten in combinatie met een crash dieet en een calorie tekort zijn de tools om dat te behalen. Dat houd je vol voor even. Niet voor de rest van je leven.

Quick fix, quick lose.

Wij zijn dan ook geen fan van dergelijke tactieken. Heel sporadisch zoeken we een gulden middenweg, omdat iemand zich echt te laat heeft aangemeld om zijn/haar doel te bereiken voor een bruiloft bijvoorbeeld. Wij staan voor een lifestyle-change. Niet voor een crashdieet, trainen als een losgeslagen sportjunk en vervolgens in de 6 weken die daarop volgen – vaak nog met een blessure hier en daar – terugvallen naar je oude gewicht en eetpatronen.

Waarom? Omdat het niet vol te houden is en omdat je lichaam die shock niet lekker te boven kan komen. Alles zal zich verzetten wanneer je deze agressieve techniek toepast. Het calorietekort zorgt ervoor dat er sprake zal zijn van katabolisme – oftewel spierafbraak. Spieren geven het lichaam vorm en verhogen je metabolisme. Maar wanneer je op 800 calorieën of minder zit (denk aan een Cambridge dieet bijvoorbeeld – shakes only) – dan blijft er weinig over van die spieren die je in de fase na je metamorfose moeten helpen om fit en strak te blijven. Dat gaat dus niet wanneer je zoveel hebt afgebroken. Want de kilo’s die je verliest, zijn niet alleen vet. Het zijn ook spieren. Juist hetgeen dat je lichaam vorm geeft en ervoor zorgt dan je geen probleem hebt om in die zwembroek te stappen.

Lifestyle change.

Wat is de andere oplossing dan? Lifestyle changes. Je kiest voor een schoon en bewust voedingspatroon met gezonde maaltijden die je voeden en niet alleen vullen. Je mag van bepaalde voedingsproducten letterlijk veel eten. Je leert andere keuzes te maken en bewuster te worden waar je kansen liggen en wat beter kan. Tegelijkertijd leer je je lichaam te gebruiken en trainen we gezamenlijk of in een kleine persoonlijke setting met een aantal andere mensen effectief en doelbewust je lichaam. Wederom met leermomenten zodat je steeds beter wordt. Naarmate je iets beheerst, gaan we je verder uitdagen zodat je lichaam gestimuleerd blijft om zich te ontwikkelen. Dit is geen proces van weken voor de meeste, maar van maanden. En wat je  bij ons leert, kun je de rest van je leven met succes toepassen zodat je niet blijft schommelen of jojo-en, maar gewoon de  beste, fitste en slankste versie van jezelf wordt op een prettige en gezonde manier.

Aan de slag!

Zet vandaag nog de eerste stap richting een gezonde levensstijl en begin met 3 groenten momenten op een dag. Denk hierbij aan snoep tomaatjes als tussendoortje, spinazie omelet als lunch en wortel/linzensoep als diner. Meer inspiratie en motivatie nodig? Klink dan hier en plan een vrijblijvende afspraak in.

 

 

mm

Blog door Vivianne

Hard werken wordt altijd beloond

Ga terug

Contact

Target Personal Training
Nijmegen-Lent | Beek
06 415 898 38

info@targetpt.nl